péntek, november 21, 2008

villanypásztor

Nem tudom mennyire jobb vagy rosszabb a villanypásztor mint más körbekerítési módszerek, de nekem most ez tűnt a legegyszerűbb, leggyorsabb megoldásnak. Volt lehetőségem, hogy a közelben kibéreljek egy kb. 200 m kerületű területet és nem tudtam elszalasztani ezt az alkalmat, mert nem tudtam tovább nézni ahogy a Zeusz karórágással meg mittudoménmivel foglalkozik unalmában, bezártságában a bokszban. Nem olyan nagy a terület, de szerintem sokat ér mert csak napi két-három órát mozgott eddig, most pedig reggeltől estig mozoghat, futhat. A tegnap délután szereltük fel a villanypásztort Ernővel, vagyis ő szerelte én meg csak inkább néztem, kb. két és fél óra alatt sikerült is, de már sötétben próbáltuk ki hogy működik-e. Valamikor, kb. egy héttel ezelőtt felhívtam Ernőt, hogy kérdezzem meg hol lehet megvenni a villanypásztort és kellékeit, mert ő vett a teheneinek, és akkor ő készségesen felajánlotta hogy segít majd felszerelni. Hát jólesik, hogy még vannak ilyen segítőkész emberek, csak segítenek semmi érdek nélkül, ez a mai világban elég ritka. De jó hogy még létezik.
Ma reggel vittem ki először Zeuszt, egy párszor hozzáért az orra a szalaghoz és megrázta az áram, ilyenkor elugrott és úgy csavarta az orrát mint a sárló kancát érző mén. Sajnáltam, de hamar megtanulta, hogy ne érjen a szalaghoz mert akkor valami kellemetlenség éri. Nem láttam még ilyen boldognak, ha lehet ilyent mondani egy lóról, le-fel rohangált, feltartott farokkal, horkantott nagyokat, hengerőzött, legelt. Persze nem maradtak el a kíváncsiskodók béna kérdései, hogy esik az eső és mi lesz a lóval, megfázik a ló, meghűl, meg ilyenek. Ilyenkor mindenki okosabb, kioktatni akartak, nem bírják felfogni azt, hogy van aki másképp gondolkozik, más a felfogása, a ló érdekében teszi azt amit tesz. Valakinek azt mondtam, hogy az istálló a lónak olyan mint a börtön és nagyon csodálkozott. Nagyon-nagyon más felfogásuk van azoknak az embereknek akik csak a haszonállatot látják a lóban, amit lehet hajszolni a végtelenségig és veréssel büntetni ha valami olyant tesz a ló amit ő nem ért, pedig a ló sem érti mi történik, most miért verik meg. Egy angol telivérszakértő kimondta kereken, hogy a lovak verése "a civilizáció alsóbb fokain tengő emberek szokása, azok rendszabályozzák így háziállataikat". És igaza van, szerintem.

Nincsenek megjegyzések: